Äntligen hemma

Jag blev utskriven från sjukhuset i fredags, det känns bra att vara hemma igen, hemma ”på riktigt”.

Skönt med lugn och ro och att själv kunna välja eller välja bort sällskap. Jag har haft lite jobbigt med ångest som kommit och gått, men det har gått bra att hantera och inte varit nån fara så.

Igår blev det en utflykt till ”Ersboda Handelscentrum” med bussen. Var in på KappAhl, HM och så på CoopForum. Köpte bara några sockar och så lite mat på Coop.

Blir så frustrerad för dragkedjan har gått sönder på min vinterjacka/täckjacka. Begriper inte hur jag ska klara av att byta ut den(dragkedjan) och har väldigt svårt att få ihop pengar till att köpa en ny jacka annars. Jag har haft väldigt otur vad gäller dragkedjor, på min förra täckjacka gick också dragkedjan sönder. Jag lyckades byta dragkedjan själv på den även om det var krångligt/svårt och tog en hel del tid. Det blev väl inte så supersnyggt heller men det syntes inte så mycket. Men när jag studerar hur dragkedjan är fastsydd på min nuvarande jacka så begriper jag inte hur jag ska kunna få till det själv utan att det blir helgalet. Suck! Det är inte så länge sen jag köpte den jackan heller, jag vet inte om det går att typ ”reklamera” den heller.
Ååh jag blir galen på sånt här!

Idag ska min ”kontaktkompis” Åsa komma och hälsa på en stund, det blir kul att få träffa henne lite. Hon ska även skjutsa mig med bilen till postombudet så jag kan hämta ut ett paket som väntar där.

Nej nu ska jag se om jag kan hitta lite ”pysselinspiration” 🙂

/Annelie

Kommentera

